Elli Bir; siz sormadan ben söyleyeyim niğdeli olmamdan kaynaklanan bir addır ve kişisel bir weblogdur. Okumakta olduğunuz sayfalardaki yazılan yazılar ve resimler neredeyse çoğu bana aittir ve siz dilediğiniz şekilde kopyalayıp kullanma hakkına sahipsiniz. Aga denedim en güzel Opera tarayıcısında yani browserinde görünüyor.Ben zaten internet explorer kullanmıyorum.






Kazıklı Ali Kanyonu



Bu gün üyesi olduğum KAFOD'la ( Kapadokya Amatör Fotoğrafçılar Derneği ) beraber Kazıklı Ali Kanyonu fotosafarisini gerçekleştirdik. Kanyonu fotoğraflarken öğrendiğimiz kanyona adını veren hikaye gerçekten bölgeye daha farklı bakmamızı sağladı.

Ali adında Niğde ili Çamardı içesine bağlı Elekgölü köyünde arıcılıkla uğraşan bir genç vardı. Kovanlarını Elekgölü köyü yakınlarındaki kanyona hiçkimsenin cesaret edemediği yükseklikteki kaya duvarlarında bulunan çatlaklara çaktığı kazıklar sayesinde çok yüksek yerlere yerleştiriyordu. Yıllar önce insanların takdirini kazanan hatta imrenmesine neden olan bu olaydan yıllar sonra o kanyonun " Kazıklı Ali Kanyonu" olarak bilinmesine sebep oldu. Bugün belkide onun bastığı kayalara bastım. Kazık çakmadım ama kanyona ait birçok fotoğraf çektim. Yaklaşık 9,5 Km yol yürüdüm. Kanyon bir pencere edasında Aladağlara bakıyor.



Aladağlarıda fotoğrafladıktan sonra Kazıklı Ali'ye veda ettik hemde onun köyü Elekgölü köyünden geçerek. Görüşmek üzere Kazıklı Ali.....


Tabiki Go-khan yazdı

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home


E-mail

Google