Elli Bir; siz sormadan ben söyleyeyim niğdeli olmamdan kaynaklanan bir addır ve kişisel bir weblogdur. Okumakta olduğunuz sayfalardaki yazılan yazılar ve resimler neredeyse çoğu bana aittir ve siz dilediğiniz şekilde kopyalayıp kullanma hakkına sahipsiniz. Aga denedim en güzel Opera tarayıcısında yani browserinde görünüyor.Ben zaten internet explorer kullanmıyorum.






Ev yapımı tortellini ai formaggi...

Gel vatandaş gel başka yerde yok:) Gerçekten el yapımı tortellini hiç anlatılmamış yada ben göremedim. Neyse ben tortelini ai formaggi'yi çok severim türkçesi peynirli mantı gibi birşey sanırım. Eşimle birlikte evde yapmaya ve sizlerle paylaşmaya karar verdik. İşte tarif ;

Tortelini hamuru

Malzeme:
2 su bardağı un
1 yemek kaşığı su
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yumurta
Yeterince tuz

İç malzemeleri:
Evinizde bulunan birkaç peynir çeşidini mutfak rondosunda karıştırmanızı öneririm.
( Ben Beyaz, Cheddar, Kaşar, Tulum ve Krem peynir kulandım. Hepsinden azar azar. )

Yapılışı:
Hamur tahtasına 1,5 bardak unu eleyip ortasını havuz gibi açın. Ortaya yumurtaları, 1 yemek kaşığı su, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve yeterince tuzu koyup, karışımı iyice karıştırın. Unu yumurtalı karışıma yavaş yavaş yedirin. Hamuru iki elle ağır ağır yoğurun. Hamuru bir iki defa katlayıp üzerine nemli bez örtün ve 7 - 8 dakika dinlendirin. Oklava ile hamuru mümkün olduğu kadar ince açın.



Çay bardağı ile yuvarlak kesikler oluşturun.



Her birine rendelemiş olduğunuz değişik çeşitlerdeki peynirleri ( parmasen güzel oluyor) içlerine bir miktar koyun.



Yarım ay kapatın, ama sıkıca kapatılmalı. Hiç boşluk olmamalı yoksa içlere su girip şişiyor ve tadı hoş olmuyor.



Hepsi bu şekilde oluşunca her yarım daireyi iki ucundan birleştirin. bez serili bir tepside kurumaya bırakın.



Eğer hemen yemek isterseniz 15 dakika kurumasına izin verip pişirebilirsiniz. Daha sonra yemek için kuruttuğunuz makarnaları bez torbaların içerisinde saklayın.



Artan hamur parçalarını ince ince kesip tereyağında kavurarak üzerine yoğurt eklenmiş ( Sarımsaklı sarımsaksız size kalmış. ) Tortellinilerin üzerine dökerek servis yapabilirsiniz. Tortellininiz hazır. Afiyet olsun.


Tabiki Go-khan yazdı

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

Eline sağlık çok güzel olmuş. Hemen denerim.

Azime :)

7:53 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home


E-mail

Google